Soţiei mele .... Când ghioceii încă mai atingeau aerul lui martie, 2013, cu filigramul lor tremurând, soția mea dragă a devenit înger – cel mai minunat dintre îngeri!
Am adunat gânduri trăite, visate, dăltuite în curcubeul sângelui, fără să știu ca ele vor fi cuvinte cu care să îmi mătur somnul opac al netrezirii din mine. Ar fi trebuit să strig, să alerg, să ating cerul cu petalele inimii, să fiu soare, fluture, nisipul cald al unei plaje însorite, dar e târziu, mult prea târziu…
Motto:
Aceste rânduri nu sunt pentru mine sunt pentru voi să le pătrundeți să le descifrați să le înțelegeţi să le despărțiți în ghilotine albe şi să le modelați într-un fel cu propria fire- eu doar le-am trăit
Eunescu – poetul {Boris Marian Mehr}
Poetul nu scrie, nu cântă numai pentru sine. Ar fi un păcat. Iar în cazul poetului Eunescu – George Adrian Popescu – este evident faptul că versul său este deschis spre lumea înconjurătoare precum astrul zilei și al nopții. Motto-ul său nu este gratuit, din cât am citit, din creația sa apărută online, este departe de a fi emfatic, nici extravertit nu este. Dar are talent și nu puțin. Are versuri care tulbură, care încântă, care conving. La el timpul există doar în relativ, el cunoaște intuitiv eternitatea , o împarte ca pe o pâine. Umorul său fin pătrunde în mintea cititorului, îl cucerește. Spre deosebire de mulți confrați, evită excesul de filosofie, de exhibare, orice exces, este liniștit ca un codru în preajma furtunii. Citând un titlu – el este ”Altfel, firesc”. Firesc și altfel nu poate fi oricine. Asta se numește personalitatea artistului. ”Porumbeii au devenit albi ca omătu în stare pură”, scrie poetul, după o tragedie personală pe care nimeni nu o suportă ușor. Albul este culoarea împăcării cu un destin de multe ori nemilos. Precum Hamlet, care nu iubea lamentările, Eunescu. preferă tăcerea albului, scrierea în surdina durerii. „Inima mea căpătând chip de femeie îmbăiată de oceanul sângelui meu”. Dragostea este prezentă în fiecare vers, albul capătă diverse nuanțe, zăpadă, ghiocei, os, ca și cum un pictor ar încerca să apeleze numai la culoarea albă. Poetul poate, are această valență. Apoi gama se extinde - „Dumnezeu a chemat zeul stelelor/şi i-a spus/de mâine nu veţi mai fi galaxii /decât în jurul primăverii mele ”. Ne asumăm existența în Univers. Durerea fiecăruia este o parte din durerea universală, ca și bucuria. „Înainte de a mă naşte mama m-a învăţat să plâng/ nu ştiu ce a fost în mintea ei”. Suntem oameni și suntem născuți din femeie, iar plânsul femeii este sfânt. Dumnezeu plânge prin plânsul femeii. ”Te-ai născut spre a fi absolut/fără să ştii”. Eunescu scrie modern, dar respirația eminesciană se simte printre versuri, chiar în unele ttitluri, ceea ce nu este deloc rău, dimpotrivă. Eminescu ne-a învățat câte ceva din ce înseamnă absolutul, fără să ne țină lecții de metafizică, explicite. Poetul a asimilat cum trebuie aceste repere, trăind totodată în secolul XXI. Nu pot să nu citez unul dintre cele mai frumoase poeme ale acestui volum de debut -
De ce?
ați văzut un copac să zboare rădăcina lui să-și înfigă seva în coapsele năruite ale cerului
ați văzut cârtița dând ocol curcubeului din pură curiozitate
ați văzut pasărea albă alergând după întunericul searbăd al pământului
spuneți-mi aţi văzut vreodată o fată mare bărbat
dacă toate acestea nu-s de ce soția mea s-a făcut fluture
spune cerule tu încremenire de ce s-a făcut fluture.”
Desigur, pierderea ființei dragi poate domina gândirea , creația sau tăcerea unui poet, unui artist, dar fiecare reacționează în felul său, transmite sau nu transmite ceva. Suntem trecători pe acest pământ, important este să avem conștiința că tot ce primim este un dar, iar noi încercăm să răspundem pe măsura sensibilității, talentului, la darul primit. ”Căci vis al morții eterne e viața lumii întregi”, spunea Maestrul nostru, Eminescu. Nu avea dreptate? Visăm, scriem, apoi plecăm. Unde? În lumea celor care visează în continuare, la nesfârșit. Poezia confratelui G. Popescu, sub un pseudonim care m-a frapat dela început, Eunescu este o treaptă pe scara creației, un reper în literatură, ca orice scriere a unui talentat autor. Voi încheia citând, din nou în întregime poemul care dă emblema întregului volum-
Ea tot, ea absolut, ea univers
ea nu va mai fi de mâine femeie tot ce s-a scris despre ea va rămâne istorie pașii care au însoțit-o în umbra tocului vor rămâne goi de așteptare
poate se va răzvrăti tăcerea asupra gândului că ea nu mai există și ’or să vie cîinii să muște din fiarele lunii furioși eu nu am de unde să știu dar ea ea care este azi nu va mai fi de mâine femeie
icoana din suflet cerul din ochi steaua din pupila atingerii floarea ca miros o vor contopi pe ea demiurgii o vor săruta pe picioare iar ea tot ea mereu și mereu ea femeia care este azi va deveni univers
firavă în gând de a nu-şi greşi lăcaşul
ea femeia s-a născut din coasta mea pentru a fi amestecul de sine în doi”.
Sincer, am fost adânc mișcat de lectura primului, dar nu ultimului volum al poetului Eunescu.
BORIS MARIAN MEHR Scriitor, poet, membru al Uniunii Scriitorilor din România
Exegeza {Valentina Becart}
“nu vei şti niciodată cât de sublimă este ea / femeia absolut”
Poetul Eunescu (George Adrian Popescu) aduce în faţa cititorilor un volum de versuri” Ea tot, ea absolut, ea univers...” închinat sufletului pereche ( soţia), care s-a „grăbit” să îmbrăţişeze eternitatea. “Când ghioceii încă mai atingeau aerul lui martie, 2013, cu filigramul lor tremurând, soţia mea dragă a devenit înger – cel mai minunat dintre îngeri!” Lirismul elegiac poartă cu sine o tensiune ardentă, un zbucium fără egal, care tulbură sufletul cititorului. Întreaga natură se pregătea de sărbătoare, dar pentru fiinţa iubită, natura „aranja” în taină o trecere spre alte orizonturi şi alte începuturi...
era lumină pe vremea când / mâinile mele se umpluseră de mâinile tale / cum oceanul se umple de râuri /lăsând florile să îl miroasă / din marginea trupului până în adânc /
eu eram floare pe atunci /curcubeu al sângelui transformat în stamină / atingând fluturii /
şi ceaţă de cerbi eram / căutând castelul ciutei adormite / în ochiul unei liane cu porumbei / fără să îmi pese că am să lupt până la epuizare / eu cu lăuntrul / să te câştig / eram atât de bezmetic / că am vrut să scot soarele din mine /pentru a-ţi face ţie încălţări / să rup secundele din peretele ochiului /să fii tu aer / să desprind fecundul stelelor din mişcare /pentru a fi tu imensitate /
a fost de-ajuns să tremure o păpădie / că ai plecat( Franjuri) Găsesc aici oarecare asemănări cu profunzimea trăirilor din scrisorile adresate de Hyperion către iubita sa, Diotima ( Holderlin). “O, etern labirint, m-am gândit în sinea mea, oare când scapă omul din lanţurile tale? Vorbim de inima noastră, de planurile noaste, ca şi cum ar fi ale noastre, deşi o putere străină ne-aruncă de ici colo şi ne aşează-n mormânt după placul ei, şi nu ştim de unde vine şi unde se duce. Năzuinţa noastră e să creştem în sus, să ne întindem crengile şi frunzişul în zare, dar pământul şi furtunile ne mână unde se nimereşte, şi dacă fulgerul se abate asupra coroanei tale şi te despică până la rădăcină, sărmane copac! ce mai poţi face?”( fragment din Hyperion – Holderlin). ……… „era lumină pe vremea când mâinile mele se umpluseră de mâinile tale „... „Lumina este simbol ascensional şi reprezintă calea înălţării, mântuirea şi fericirea divină, este matrice a lumii şi legătura între individ şi sinele său astral; aureola, văpaia, lumina reflectată, fulgerul sau astrele care coboară însotesc imaginea zeilor, a sfinţilor, extazul sau revelaţiile mistice. Din perspectiva creştină, lumina este semn al dumnezeirii şi al începutului.” Cum a putut cel care a creat femeia ( ca lumină a lumii) să accepte plecarea, stingerea atâtor frumuseţi ce înfloreau sub privirea blândă şi surâsu-i enigmatic? Sunt întrebări pe care poetul şi le pune în fiecare clipă, până la sângerare “fără să îmi pese că am să lupt până la epuizare eu cu lăuntrul / să te câştig /”...” să fii tu aer /să desprind fecundul stelelor din mişcare/ pentru a fi tu imensitate /” Doar ea - cu lumina ei - sporea „a lumii taină”... aşa cum afirmă poetul Lucian Blaga în vesurile sale. „Eu nu strivesc corola de minuni a lumii/ şi nu ucid /cu mintea tainele, ce le-ntâlnesc/ în calea mea/ în flori, în ochi, pe buze ori morminte./Lumina altora/ sugrumă vraja nepătrunsului asuns/ în adâncimi de întuneric,/ dar eu,/ eu cu lumina mea sporesc a lumii taină- “(Eu nu strivesc corola de minuni a lumii - Lucian Blaga) Gândul construieşte în imaginar un “axis mundi” într-o succesiune de urcuşuri, de iluzii şi frustrări… Dorinţa de accedere la planurile transcendentare este acerbă. Lirismul poartă cu sine o intensă vibraţie dramatică, alternanţă de tonuri luminoase, blânde şi întuneric “mut”, de care se loveşte fiecare întrebare, sfârâmându-se în infime particule. „aşa cum se trăieşte lumina/ venită de nicăieri /... aşa a apărut în scenă, pe fundalul armonios al muzicii universale, femeia, minune a minunilor, simbol al vieţii, fertilităţii şi continuităţii. Femeia este chiar poarta către Dumnezeu şi cine i-a cunoscut bogăţiile sufleteşti poate spune că a descoperit desăvârşirea şi a avut privilegiul de a afla o parte din tainele universului. „la fel a apărut şi ea /lumina în formă de femeie / pe o plajă de ocean într-o seară de basm / cu florile dantelei ridicate mai sus de genunchi /să îşi lase gleznele / pulpa fină/ să sărute fără oprelişti / marea /
era frumoasă / i-o spuneam în gând /cu flăcări de vulcan rostogolite în mine/ peste apele atât de mult timp stătute în nemişcare / pe alveolele unei inimi /despre care nici nu ştiam că există /
da / era frumoasă/ îi şopteam că e frumoasă / reinventam frumosul sub pupilele mele/ ca şi cămaşa de in subţire care îi acoperea sânii / dezmierdându-i în formă de poem / poemul devenea ea”.../ Aşa cum ne spune şi poetul George Adrian Popescu, când ochii i s-au deschis spre o nouă lumină ( care era femeia), totul în jur a devenit cântec, a devenit poezie. Versurile profunde, de intimitate paradisiacă, trăirile intense mistuite în aluzii învăluitoare scot în evidenţă starea pasională, dorinţa şi tandreţea născute sub “semnul “clipei apărute în cale. „eu care îi furam câte un vers /să îmi fie alean de ea /de noi/ de visuri simfonie / noi eram versuri / visuri în vers / pentru că poezia a apărut mai târziu /mult mai târziu/ pe când oamenii se umpluseră de versuri / care voiau să fugă în lume /fiecare pe filigramul unei alte tresăriri/ prea multe versuri pe un singur gând /trupul ei minunat devenise deodată /cântec /versul l-am trăit în forma stelară a galaxiilor/ Sunetele lăuntrice , inefabile - adevărat susur de astre - dezlănţuite de apariţia frumuseţii„flăcări de vulcan rostogolite în mine”vădesc virtuţi incantatorii, aproape magice. Trăind permanenta nostalgie după paradisul pierdut, apariţia femeii în decor a creat poetului o nouă stare de conştiinţă, convins fiind că alături de ea ( femeia), blestemul biblic îşi pierde orice putere. „într-o zi / plaja oceanului am găsit-o pustie / lipsită de sens/ fără versuri / fără poeme / fără triluri fluturi flori de păpădie / care să îmi descânte de iubire / nu mai era nimeni nu mai era lumină în zorii acelei zile /Edenul s-a lăsat înghiţit de mare /ca mine în propriul netimp”( Povestea ca lumină) „A iubi înseamnă căutarea întregului din care ai făcut cândva parte” ( Platon). În straturile cele mai profunde ale semnificaţiilor poetice este „dăltuit” sufletul poetului, peregrin între plinuri şi goluri, având conştiinţa perisabilităţii lucrurilor, dar şi dorinţa durabilităţii lor. “Când prezenţa iubirii este vie şi trăieşte în noi, nu există niciun dubiu că viaţa noastră îşi urmează ţelul şi este plină de sens, indiferent de circumstanţele exterioare. Simţim că suntem conectaţi la ceva mai presus de fiinţa noastră redusă. Asta face ca povara izolării şi alienării să ne fie ridicată de pe umeri, umplându-se de pace şi bunăstare.
Dar atunci când iubirea nu este prezentă, ceva întotdeauna ne întristează, nu pare a fi în regulă; ceva pare că lipseşte şi ne este greu să găsim bucurie, chiar şi atunci când circumstanţele sunt favorabile. Cădem uşor pradă lipsei de sens, anxietăţii sau disperării.”( Natura şi semnificaţia iubirii). Visul fragil al paradisului regăsit este distrus de prima adiere e vânt, de primul sunet discordant, strecurat în structura cea mai intimă a fiinţei.
„nu mai era lumină în zorii acelei zile” când cea mai îndrăgită fiinţă era „înghiţită” de apele primordiale şi era trecută Styxul, lăsându-l pe cel ce a „crezut „ în veşnicia clipei singur, pustiit, revoltat, prizonier între propriile „ţărmuri” existenţiale. Cuvintele poartă cu sine ceva nedesluşit, ca o lumină pală, asemenea stelelor ce şi-au pierdut strălucirea. Tensiunea lirică răscolitoare, strările sufleteşti tensionate transmise pe calea sugestiei îşi caută rezolvarea în poem. Destinele noastre, topite în curgerea şi veşnica transformare universală, sunt asemeni soarelui ce moare în fiecare seară pentru a renaşte în dimineaţa următoare.
„cum se naşte dimineaţa /din tăcerea stătută a unei nopţi/ cum porumbelul se avântă în aer/fără a-i striga lui/ aerului/iată-mă vin/ te-am regăsit în corola lăuntrului meu/ în liniştea greu explicabilă cu care te priveam/ când drumul tău părea ultim /şi am zâmbit / tu eşti în mine acum /eşti eu/ privighetoarea care îmi dăruie rubinii / din tremurul înstelat al sinelui de noi” ( Un altfel de moarte) „cu pioase dezlănţuiri de genunchi înfometaţi„ poetul îşi caută „întregirea” în adâncurile structurii sale „răspândită în celule”- acolo unde s-a aflat înainte de căderea adamică, „regăsind-o „atâ de tandru surâzând”... Eul liric, identificându-se cu tisteţea, melancolia, încremenit uneori în întrebări sfâşietoare... unde este „femeia singurei lumini pe care o ştiu”, caută printre semne desăvârşirea. „cine eşti tu / te-am întrebat de o eternitate de ori / de o veselie de întrebări te-am întrebat / cine eşti tu / rouă care cazi pe atingerea degetului” ( Cine eşti) Aflat într-o continuă efervescenţă, poetul transcede dincolo de spaţiu profan „ pentru că ochiul meu intrase adânc în ochiul tău”, căutând lumina pură, paradisul pierdut, conştient fiind că „ azi femeia mea / a mea/ a mea / nu mai doarme niciunde”... şi totuşi „ în atingerile mele neliniştite”, acesta are senzaţia că „mă respirai / cum eu te respiram/ din miezul unui trandafir alb” (Altfel, firesc) Spaţiul ideii este spaţiul unde se pot refugia fulgerele şi flăcările sufletului mistuit de incertitudine. Unde eşti tu „devenită zână / devenită prinţesă/ devenită morgană” ... se întreabă poetul cuprins de o viziune halucinogenă , arătându-i-se aievea cum „în mijlocul unei procesiuni de încoronare / că trandafirii şi-au rupt din petale / pentru a-ţi săruta piciorul gol.”( Atât de albă). „sufletul ei? Rodica Cechirdan iartă! / Iartă / că abia azi ne-am amintit ce frumos zâmbea” ( Iartă-ne, Rodica!)
Fiinţa pereche, mama, iubita, a dispărut în vălul ceţos al timpului, lăsându-i pe cei dragi în braţele durerii şi deşertăciunii. „te-aş fi născut floare / de-aş fi putut”/... „te-aş fi născut cer strălucind de stele” / ... „te-aş fi făcut Dumnezeu / de-aş fi putut să fiu absolutul”... „te-aş fi făcut orice / înţelegi / orice/ nu înainte de a te face femeie.”( Nu înainte) Descoperim în versuri un cântec de adoraţie totală, de contopire până la identificare cu propriul sine, dar şi o plângere silenţioasă, neauzită. Şi spune poetul: „de-aş fi fost mai mult decât sunt / te-aş fi făcut roză a cerului / să te regăsesc în fiecare lucru / atins de privire” / ... ( De-aş fi fost eu) La ceas de înserare, în gând se cuibăreşte regretul aşteptărilor zadarnice. Pe lângă ecoul în planul sensibilităţilor estetice, poezia produce efecte profunde la nivelul trăirilor. Poetul priveşte neputincios, angoasat la secunda ce se vrea oprită din cădere. hai să murim în doi / eu pe o moarte /tu pe o moarte / călărind fiecare calul negru / răvăşit de ploi /
când nu se vor mai vedea copitele / am să întru în tine / tu ai să intri în mine / răsucind cutiţele / în icoane pe care le-am sfinţit de goi /
unii vor râde /vor plânge alţii / fără să ştie că noi / călărind bezmetici pe caii negri / suntem astăzi ploi (Ploi ) Un poem adresat ploii fertilizante în care tandreţea, gingăşia, cucernicia se amestecă cu stări sufleteşti nelămurite, cu durerea, strigătul rostogolit în copitele cailor negri. În oglinda spiritului apar explozii de senzaţii transfigurate , percepute de ochiul magic al iubirii fără de sfârşit. Femeia era cărămida din care poetul îşi înălţa temple în fiecare răsărit de soare. „era sfârşit de martie atunci /de mirare/ porumbeii deveniseră lupi/ pe o jumătate de cerc”/ ... „uite / iubita mea / eu sap în pământ după lumină / sap în pământ / sap în pământ / în pământ sap / vino acasă”( Vino acasă ) Un poem cu semnificaţii simbolice multiple, menit să răscolească în fibrele sufletului. Existenţa este înainte de orice temporalitate, problemă niciodată rezolvată în favoarea insului – acesta făcând doar un „popas pe marginea vremii” şi a timpului. Îndărătul fiecărui cuvânt bine şlefuit, îndărătul estetismului poetic care conferă scrierii durabilitate şi însufleţire, stă de veghe o pasăre neagră, un vis fragil destrămat de întunericul haotic ce poartă cu sine gustul amar al deşertăciunii. Senzaţia vidului existenţial îi întreţine poetului George Adrian Popescu starea de agonie, de ardere continuă. Dorul nestins de nemurire, nostalgiile celeste, atitudinile extatice sunt redate în tonuri blânde, gingaşe, aducând un plus de rafinament în planul expresiei. Într-un limbaj aparent transparent, dar de mare profunzime… care surpă temeliile lumii şi ale vieţii… se regăsec versurile:
m-am rătăcit într-o pădure de ghiocei/clopoţeii de argint îmi şopteau în ureche/ e primăvară / e primăvară /rosteşte numele ei /
mi-am croit cărare printre rugi şi tei/buburuze îmi strigau fluierând/ e lumină /e lumină / rosteşte numele ei /
îmi cădeau în ochi cupole albe de cercei /mugurii de plopi mă îndemnau insistent / e dimineaţă / e dimineaţă /rosteşte numele ei /
chiar şi un izvor plăpând îşi făcuse obicei /să îmi spună susurând / e soare / e soare / rosteşte numele ei /
l-am rostit (Martie)
Metaforele esenţializate imprimă poeziei rafinament, vitalitate şi modulaţii armonioase. Imaginaţia debordantă, neîmblânzită, o conştiinţă lirică dedată introspecţiei ne introduce într-un univers poetic care capătă semnificaţii simbolice nebănuite. “Strângând nisipul în pumn, cunoşti legile după care clepsidra devine necruţătoare”( O.Paler).
Să fi traversat poetul acest deşert al întrupării, încercând să se apropie de adevărul ultim, fără ca rănile să înflorească în fiecare gând, fiecare întrebare? “ascuns în strigătul meu de uimire/ am nevoie de un glas al greierilor/ pentru a mă elibera de gând / „... Asta o veţi spune d-voastră, cititorul... Cine are curajul să privească în inima unui vulcan care erupe? Poetul este cel care se lasă „devorat” de adâncuri, mistuindu-se în amestecul de lavă şi foc...
Valentina Becart, Poet, scriitor, secretar şi membru fondator al Ligii scriitorilor din România – filiala Iaşi
Cine eşti...
cine eşti tu te-am întrebat de o eternitate de ori de o veselie de întrebări te-am întrebat cine eşti tu rouă care cazi pe atingerea degetului
ai râs râsul pădurii îmbătat de adierea stelelor când ciuta îşi dăruie singurătatea clipei unei mângâieri de vânt
cine eşti cine sunt cuvinte pe care le urnesc cu greu înlăuntrul cercului sfârtecat de bătăile în coaja-mi subţire
poate eşti cine să ştie cuvântul nici zeii nu ştiu de ei în ceruri cum ar putea să mi se arate ochii cu numele tău pus pe ce nu eşti
cine eşti tu te-am întrebat de o eternitate de ori de o veselie de întrebări te-am întrebat cine eşti tu rouă care cazi pe atingerea degetului Inima mi-a fost trimisă în judecată…
inima mi-a fost trimisă în judecată este inculpată într-un proces de calomnie şi tulburare de proprietăţi pârâtă de cineva
pe scurt se spune că într-o seară a cântat o serenadă sub balconul unei doamne apoi a plecat a revenit a pătruns pe sub uşa de la intrare uneori chiar şi în baie
mai mult se afirmă în rechizitoriu că ar fi îngenunchiat în plină stradă şi ar fi strigat cuvinte tari de iubire de patimă de dor de conjugare în doi după care ar fi sărit gardul să sărute genunchiul doamnei ieşite în prag
cum va fi cum nu va fi nu ştiu să spun
inima mea bună riscă să fie condamnată la locul de muncă în chiar balconul cu trandafiri şi va trebui să sărute în fiece dimineaţă genunchiul rotund al doamnei seara să o acopere noaptea să o descopere peste zi să o înlănţuie iar în pauza de masă să o soarbă încet cu pipeta din zori până în zori din secundă în secundă până vor trece dincolo unde nu ştiu cum va să fie
Altfel, firesc
orhidee îmi erai căci deveniseşi privelişte sub mâna mea zdrelită ochi pentru că ochiul meu intrase adânc în ochiul tău
dezvelind lumina aer erai tu căci te jucai cu vrăbiile în atingerile mele neliniştite mă respirai cum eu te respiram din miezul unui trandafir alb
apoi nu ai mai avut picior nici sân tu care eşti femeie nu mai aveai sâni nici curbură a spatelui nici umăr strănut sau surâs deveniseşi cu toate eu eu înlăuntrul tău sine de lumină absolut
Erai tu
te-am zărit cum şi-ar zări cineva inima desenând în mijlocul norilor tablouri de fluturi fără să întreb de ce porumbeii au devenit albi ca omătul în stare pură
era bine inima mea căpătând chip de femeie îmbăiată de oceanul sângelui meu mâinile conturând sânul în formă de cer buzele ochii preschimbate în vis ca o atingere de gând
am uitat să mă mai identific am uitat să îmi caut alibiuri de prezenţă de echilibru de culoare desprinsă din curcubeul unei fântâni de stele
totul absolut totul erai tu femeie
Necesitate
nefiind a trebuit să fie inventată
înaintea cuţitului înaintea pietrei
înainte de a se desluşi liniştea ca preschimbare a tăcerii într-un întâi şi neultim fulger
chiar înainte de a exista discernământul un fel de raportare la lipsa ei din zbaterea trupului ea femeia a trebuit inventată
În ochii tăi...
în ochii tăi strălucesc ape linişti albastre în care se scaldă luna soarele dimineţile serile care le mântuiesc
apele tale curg pe obraji răvăşind malurile albe din plaja oceanului rămas fără corăbii alteori suflă în vântul furtunii atingând lujerii unei note nerostite
ce știu eu
ca întotdeauna adun cioburi de lipit pe pereţi
Conjugal
când te-am atins cu ochiul ai tresărit ştiai
sigur ştiai că este ochiul meu dar mi se lipiseră degetele de el şi le-ai simţit pe piele împletind curcubeie
din roua trezirii
ţi-am spus nu e şarpe şarpele de casă nu muşcă şarpele de casă nu are venin doar bea lapte din parabola unei întreruperi de linii mânioase
eu nu sunt şarpe ţi-am spus că nu sunt şarpe doar ochii curg ating se târăsc pe cristalele pielii tale transformate în poveste şi gata chiar dacă tresari planetele îşi picură florile incandescente arestându-ne la domiciliu
Atât de albă...
atât de albă este lumina care devine incandescentă tu dansând enigmatic în marginea unei păduri că iarna cu mirosul ei de gutuie pare un sărut de bună dimineaţa încă neieşit din așternut
atât de strălucitoare este aura devenită zână devenită prinţesă devenită morgana devenită tu în mijlocul unei procesiuni de încoronare că trandafirii şi-au rupt din petale pentru a-ţi săruta piciorul gol
atât de nepământean zămisleşti visul în vârful degetelor mele că liniştea mi se preschimbă într-o cumplit de chinuitoare nelinişte când nu eşti lângă mine
Tu, măr
iau acest gând din gândul tău şi îl pun la fereastră e steagul meu alb pentru bătăliile venite curgând pe acoperiş
iau acest medalion de la gâtul tău şi îl pun în loc de clepsidră pe muntele Athos e balsamul meu cu tămâie pentru nopţile care răsucesc poveşti
iau acest fir de păr din părul tău şi îl pun sub perina albă a iernii este protectorul tainelor mele pentru întrebările care îngheață în fereastră
iau acest trup care este trupul tău şi îl pun înlăuntrul trupului meu el va fi mărul din care mușc în somn
Martie
m-am rătăcit într-o pădure de ghiocei clopoţeii de argint îmi şopteau în ureche e primăvară e primăvară rosteşte numele ei
mi-am croit cărare printre rugi şi tei buburuze îmi strigau fluierând e lumină e lumină rosteşte numele ei
îmi cădeau în ochi cupole albe de cercei mugurii de plopi mă îndemnau insistent e dimineaţă e dimineaţă rosteşte numele ei
chiar şi un izvor plăpând îşi făcuse obicei să îmi spună susurând e soare e soare rosteşte numele ei
l-am rostit
De aş putea…
de aş putea aş lua ochii din craterul osului şi i-aş aşeza litere lângă buzele tale ca să şopteşti doar prin ei
buricul degetelor l-aş rupe falangelor pentru a-l întrupa florilor în care te scalzi
visul bântuitor de nopţi l-aş face zeu prinţ al cerului să te sărute tandru delicat cum lumina sărută aerul dimineților de mai
Aproape vis
aproape mă făcusem tu un tu care erai eu acelaşi amestec din două părţi
aceeași stea luminând nemărginirea fiecare linişte ţinând loc de nelinişte în străfundul unui gând care simţea
ai avut grijă să strigi trezeşte-te e dimineaţă şi nu avem pâine ca să ştiu că aproape am visat
Primul somn împreună
fiindcă așa se cade am dormit separat nici tu înlăuntrul somnului tău nici eu în propria mea mărturisire de adânc
în mod tainic fără a aduce dovezi din mărturia altcuiva nici tu nici eu nu am dormit în același așezământ al trupului spus ca văz prin trecerea ochiului de pe stradă
a fost întâia oară când eu am dormit dincolo de mine înlăuntrul tău primul tău popas în incinta altui trup al meu pâine din pâinea zeilor înaripați
ce minune privire a zeilor că nu mai dormim în noi înșine că dormim fiecare separat eu ea în trupul din ceruri oferit
Nu sunt vinovat...
nu sunt vinovat de nimic
spunea un poet medieval strig asemeni lui
nu sunt vinovat de nimic vinovată îmi este inima judecaţi-o
încarceraţi-o legaţi-o de cămile să o despice cerul sau aşezaţi-o sub rănile reci ale unei femei frumoase
nu ştiu faceţi ce vreţi cu ea eu
omul de alături nu sunt vinovat că m-am îmbolnăvit de ea
Dă-mi ochii tăi cu împrumut
ochiul meu stâng s-a despărţit de ochiul meu drept fără a-şi spune vreo privire în gând
ochiul drept s-a întors în Grădina Edenului pentru a strânge urme de paşi ascunse sub frunze de ferigă
el ştie ochiul meu ştie că fiecare unduire a frunzei este o fântână a ta smulsă cerului
el înţelege ochiul meu înţelege că lumina s-a inventat pentru a putea mărul frunza şarpele să te atingă
simte ochiul meu simte că parfumul floral într-o zi i se va prelinge pe trup
celălalt ochi al meu este umbră sub aripa piciorului tău doarme visează povestea Edenului readus pe marginea buzei
dă-mi ochii tăi cu împrumut fii bună dă-mi ochii tăi ar fi trist să îi tulbur pe ai mei când unul reinventează Facerea celălalt descifrează tainele Creaţiei din viul unei atingeri
Dimineţi de Dragobete
pe marginea unui februar’ jumătate iarnă jumătate gând spiritul tău îşi ia mâinile
îşi ia picioarele
îşi ia ochiul şi desenează ghiocei
buzele tale desenează semne noi pe buzele imaginare ale unui cavaler oriental
eu prizonierul unor poveşti ascunse sub zăpadă încerc să fiu floarea care răsare în raza unei dimineţi de dragobete
De aş fi fost eu
de-aş fi fost mai mult decât sunt te-aş fi făcut roză a cerului să te regăsesc în fiece lucru atins de privire
demiurg de aş fi fost te aş fi făcut plutire să te simt adiere a vântului când cerul sărută florile a curcubeu
de aş fi fost stea te-aş fi făcut întuneric absolut să vin eu cu fântâna luminilor la subţiori să te împodobesc de sărbătoare
poet de aş fi fost te-aş fi făcut cuvânt literă silabă să amestec luminile cu numele tău
Fata cu nume de dans desena...
fata cu nume de dans desena pe asfalt îngeri albi
nu sunt îngeri grăbesc unii răspuns sunt stele vii spun alţii mai proaspeţi de ochi
fata desena mereu desena îngeri albi strălucitori pe asfaltul din palmele mele
Nu sunt fluturi
sunt eu îi spun iubitei mele sunt eu venit pasăre să cânt sub aripile fluturilor despre care se spune că nici nu ar fi fluturi
cu mult cu foarte mult timp în urmă stelele au coborât pe pământ
invadând lumina cu urmele lor de stele până nu au mai avut loc pe întinderea rotundă a planetei încă albastre
întinderea devenise grea şi apăsătoare de atâtea stele atât de grea încât Pământul a mers la Cer şi a zis ce fac Doamne că au venit toate stelele pe pământ
pământ sunt Doamne pământ nu am loc de atâtea stele să respir nici să curg printre munţi nu am loc nu am loc să fiu grădină nici lup nu mai am loc nici noapte nici zi nici floare nici frunză nu mai am loc de nimic
atunci Dumnezeu a chemat zeul stelelor şi i-a spus de mâine nu veţi mai fi galaxii decât în jurul primăverii mele în liniștea mea veţi străluci noaptea cu lumini de stele pe pământ vă veţi face fluturi să înverzească iarba să curgă lacrimile stâncilor din munte în mare să fie zi să fie noapte să fie inimi la subţioara voastră de fluturi şi aşa a fost
sunt eu îi spun iubitei mele sunt eu venit pasăre să te cânt sub aripile fluturilor despre care se spune
că nici nu ar fi fluturi
Femeia ca un vis
tandră suavă fidelă nestatornică atentă arzândă irascibilă sensibilă inteligentă nativă poveste de dor esențială celuilalt
Pântec de mirare
este o întrupare a amintirii faptul că ating cu degetul sânul alb
furia buzelor se repede să muște cu foame aspră din carne
eu nu știu când te-am inventat ca să fii ca și cum eu aș fi îmbrățișare ca și cum tu ai fi râu care curge prin răscoala cugetului meu
hai gând du-mă în afara piciorului cu care tu închizi ușile cuvintelor nesfârșitelor cuvinte învelite în pielea ei și zvârle-mă pe mine peste întrupările istoriei ca să știu
există culori în afara luminii pântec de mirare pe care să îl ating cu sângele meu când dorm zeii există liniște care să se înfigă în inima munților umilind cântecul cerului cu întâmplarea de a fi atât de fierbinte
ce simplu este să te ating ce aprig să știu ce nimeni nu a înţeles urma piciorului fin
Hai să murim în doi...
hai să murim în doi vom lua un pumn de ţărână să îl punem pe gând o năframă scoasă din uz să o atârnăm de gard trei cuie le vom pune rămăşag într-o biserică veche apoi când lupii vor înnegri pe tăpşan aducerea aminte vom pune şi un zâmbet lângă căruţă
sigur ne vom conduce noi pe noi nu este nimic ilegal
hai să murim în doi tu în mine eu în vâltoarea ta de sânge tu în inima mea eu în sufletul tău fiecare în fiecare adunaţi şi răspândiţi pe acelaşi meleag al luminii ca şi cum am fi unul doar unul în naşterea culorii
hai să murim vrei peste un miliard de ani ne vom reîntâlni în subţioara unei atingeri să spunem şoptit cum e să fii dumnezeu în mintea în liniştea în sufletul celuilalt Hai să ne jucăm de-a toamna...
hai să ne jucăm de-a toamna tu – o gură de vânt eu – un pumn de praf tu – o cupă cu flori eu – un braţ de frunze tu – o lumânare albă eu – un căuş de lacrimi tu – un ilic pe cergă eu – o ceaţă în noapte
le vom amesteca pe toate într-o clepsidră sferică le vom stropi cu brumă de râu le vom cresta cu cuţitul ca pe o arătură târzie şi le vom băga la cuptor
ce va să fie ce va să fim nu ştiu dar iarna bate la uşă
M-am învelit în tine
ochii mei nu mai aveam nevoie de ochii mei i-am dat la câini să privească ei cum am privit eu eu aveam ochii tăi cu care să privesc
mâinile mele nu mai aveam nevoie de mâinile mele le-am lăsat pe trupul unui viezure să îşi pipăie cu ele scorburile cum eu am pipăit umărul tău eu aveam mâinile tale cu care să ating cerul
simţurile mele nu mai aveam nevoie de simţurile mele le-am dat unor furnici să simtă cu simţurile astfel adunate cum regina devine soare
m-am învelit în tine cu ochii cu gândurile cu mâinile cu trupul tot frământat de simţuri flămânde în coasta unui munte condamnat la nemişcare
Iartă-mă, femeie
a nins peste ochiul meu albastru a plouat peste ochiul meu negru din apa de mare se adapă stelele înainte de a răsări
a fulgerat în inima mea mare a tunat în inima mea mică sufletul descrie mişcări ondulatorii în jurul unei fantasme
eu iartă-mă femeie nu am ştiut niciodată când te-ai cuibărit în sufletul meu
Nu înainte
te-aş fi născut floare de aş fi putut să fiu demiurgul născător de minuni galbene roşii albastre albe petale de lumini
te-aş fi născut cer strălucind de stele de aş fi putut să fiu creatorul făuritor de Universuri între Spaţiu şi Timp
te-aş fi făcut Dumnezeu de aş fi putut să fiu absolutul zămislit din fecundul nesfârşit al purităţii galaxiilor răspândite în formă de cer
te-aş fi făcut orice înțelegi orice nu înainte de a te face femeie
Sub dalta piciorului tău
ai venit ai văzut nu ai mai plecat din inima mea îndoită de întrebări despre soare uneori şi despre stele ca şi cum acolo în aortele ei ar fi loc de popas pentru trecătoarele cu părul lung buclat cu sânii rotunzi şi fierbinţi ca două planete desprinse din incandescenţa materiei cu bustul şoldul pulpa piciorului deasupra de înţelegere cărora femeie li se spune nici măcar nu ai întrebat este voie te-ai întins peste fuiorul inimii ai deschis larg uşile sufletului ai schimbat râzând echilibrul fragil al tăcerii şi acum ca şi cum inima mea ţi-ar fi loc de existenţă îi spui „acasă”
de ce ceaţă a iubirii de ce furtună a sângelui de ce tsunami al visului nu v-aţi opus
Iubirea este...
iubirea este povestea ce o spune cobzarul sinelui de sine nu are formă anume nu vine de nicăieri nu îşi aduce aminte nimeni să fi trecut de propria-i iluzie
este adevărat din mreaja ei s-au născut izvoare care pârjolesc trupuri nude fără să fi băut nimeni licoarea în fapt senzaţia de sete la nivelul toracelui a inimii furia cu care aleargă sângele ilogica fantasmă din sine nu îşi are răspuns în gând în sensul fără sens al ceasului cu stele
este strigătul disperării cu care ciudat singur îţi îmbraci desăvârşirea viselor vorbind despre absolut
da este istorie sublimul barbara rostogolire în ţărână a echilibrului de facto dar nimeni nu o condamnă nu îi cere credinţă ştiind-o răsfăţată de chiar răsfăţul ca alint
ea este doar este nimeni nu ştie s-o strige pe nume deşi o poartă în gând în vis în trup în naşterea de zei
este desenul de pe floarea de păpădie împărţit sub formă de miracol furtunii din nopţile cu rostogoliri incandescente chiar de ea
iubirea a inventat sărutul atingerea lacrima de bucurie înaintea topirii într-un trup străin
cu toţii o hulesc o cheamă cad în genunchi se bucură şi râd căci iată au o stăpână
Lecţia mamei
înainte de a mă naşte mama m-a învăţat să plâng nu ştiu ce a fost în mintea ei dar în fiecare seară după ce cei ai casei se culcau mama mă învăţa să plâng uite asta e o lacrimă îmi spunea mama arătându-mi lacrimile ei trebuie să o ai mereu pregătită să se răsfrângă pe obraz ca un râu leneş inundând câmpurile albastre şi pe cele verzi şi pe cele uscate ea este cerul care plouă în noi de sărbători la rendez-vous-uri banale la înmormântări să nu pleci niciodată din tine fără lacrimi apoi mama îşi scotea din sân cu mâinile ei tremurânde un suspin
un fir de păianjen pe care îl suspenda cu grijă între pleoapa de sus şi pleoapa de jos el e mai firav ai grijă cum îl aşezi în liniştea sângelui când trec pe lângă tine zeii şi uită să se oprească nu trebuie să îl zvârli după nimeni nici să îl creşti nu ai voie lasă-l să se deşurubeze singur în aburi şi porumbei şi apoi să tacă târziu când tăcerile mele începeau să o usture mama plângea în hohote vezi vezi tu să nu plângi niciodată aşa
Linişte, planeta doarme
spaţiul se umple de gol timpul devine neîncăpător în lăcaşurile sale cu veşnice gânduri cu neterminate orizonturi de aer de întinderi peste care poemul îşi zvârle literele nefolosite ca şi cum ar ploua spre susul unei tăceri uzurpate
paşii nu mai ating nimic sub tălpile albe este linişte ca în gândul unei străzi prin care vântul a uitat să se rostuiască
sus în mugurul unei clopotniţe încă neterminate stau la taclale vorbind doar cu ochii o cucuvea albastră şi golul unei stele care s-a prăbuşit în ea însăşi
linişte planeta doarme
De ce te-aş mai iubi
nu cum zic zici în preajma unei tăceri cuvântătoare
nici cum fac faci în liniştea unei foci din adanc
nu cum tac taci la marginea unui defileu stâncos
nu cum plâng plângi la picioarele unui templu părăsit
nici nu eşti asemeni cristalelor fără a ști
de ai să zici cum zic ai să faci cum fac ai să taci cum tac ai să plângi cum plâng ai să fi cum nu eşti
de ce te-aş mai iubi dacă nu o să fii tu
Iartă-mă, doamnă
mi-aş pune gândul să bată în perete cum nicovala bate cuvinte în roşul unei dimineţi răsfirate pe ocean
mă tem că zeii vor dormi încă în oseminte iar câinii pribegiți de felul lor vor reclama la lună că îi lătră un cuc
iartă-mă doamnă iartă-mă în gând din sufletul meu din sufletul tău ascultă cum răsună prăpastia pusă talangă la gât
iartă-mă am fugit înainte de a bate în geam cu degete tremurânde cu suspine rupte din creanga de alun sub care într-o zi trupurile noastre au zăcut doar au zăcut
secundele din gând rămân otrăvuri rare în cuibul lor de cuc
Noi visăm
doar cerurile au dreptul să ştie de unde vin ploile lunii înainte de a mirosi a mir
zările ne sunt ceţuri care mint în deriva gândului cenuşa ochiului crezut albastru
nici măcar nu ninge soarele fierbe în timp ce fiori calzi zbateri reci adulmecă mormântul preschimbându-l în păreri abstracte
ca şi cum ni s-ar dărui o frunză din pacea întunericului şerpi albi - albaştri cu mărgele la gât ne invadează conştiinţa sâsâind în noapte
doar cerurile au dreptul să ştie de unde vin ploile lunii înainte de a mirosi a femeie noi visăm
O ultimă dorinţă
mai am de aşezat ceva în mine mai am de rupt o silabă din tine mai am o fereastră de spart cu surzii câini puși să muște din cer după aceea putem să înnoptăm
La steaua care cade
chip de floare sub buzele unei jumătăţi de bondar chip de lumină care nu strigă obosită să mai caute câinii de sub horn chip de zână care se agită în interiorul unei nopţi reci chip de tragedie
tu ai un chip care ucide eu am o pace care moare
între noi s-a cuibărit un vultur cu ochii sângerânzi
Paşii singurătăţii
nu mai cântă greierele în fulgul de ureche al unei primăveri însorite
s-a făcut deodată linişte în aer liniştea ca bucurie a iernii aşezată peste pleoapele gândului liniştea care rupe ochii din ochi sărbătorind din dosul lacrimii victoria castelelor de nisip
este linişte atât de linişte încât se aud pe sub firele de lumină paşii singurătăţii cum îşi urlă tăcerea în trup
Mai sus de tăcere, mai jos de gând
voi vorbi cuvântului tu taci sunetele nu sunt aripi de şiş cu care să despici tăcerea
voi convieţui cu el în mantinela liniştii promit chiar dacă zboară timpane nerevendicate prin vibraţiile lucrului stătut
nimic nu este altfel nici cum a fost nu este nevăzut ca o spaimă el care este cuvânt îşi arogă destinul neauzului sfidând tăcerea eu care mă destăinui cărnii mă supun nevăzutului izvorând
taci te rog să taci sunetele nu sunt aripi de şiş cu care să zbori mai sus de gând
Ploi
hai să murim în doi eu pe o moarte tu pe o moarte călărind fiecare calul negru răvăşit de ploi
când nu se vor mai vedea copitele am să întru în tine tu ai să intri în mine răsucind cutiţele în icoane pe care le-am sfinţit de goi
unii vor râde vor plânge alţii fără să ştie că noi călărind bezmetici pe caii negri suntem astăzi ploi
De ce eu devin ea
te invoc floare să îmi spui de ce eşti parfum în atingerea unei albine călătoare
te invoc pe tine apă să îmi spui de ce eşti aer în atingerea unui solz unduitor
te invoc pasăre să îmi spui de ce eşti linişte în atingerea unei stele albastre
pe tine cer te invoc să îmi spui de ce eşti curcubeu în atingerea unei sânziene pe pământ
va chem pe toate va invoc să îmi spuneţi de ce eu devin ea la o simplă atingere
Binom poleit cu soare
ninge cu rouă în ochii figurilor de stil botezate ca fiind floare semn că ramurile mele vor cuprinde capul căprioarei într-un sărut de dincolo de mărul lui Adam jumătate om jumătate Christos îndrăgostit de Regina Luminii
ochii devin rouă presărată mărunt pe lumina trupului ei strălucind a mare a câmpie încărcate de dragoste
facerea în esenţa unei atingeri carnale ea
noi
binom poleit cu sublim ţinem în braţe
universul
Plouă a noapte de doi
plouă a noapte de doi a linişte de unu a cer scurs în inima unui albastru printr-o atingere de ochi
nu eşti tu nu sunt eu ai devenit soare în sărutul fluid al unui muzeu de iubiri cu care te învăluie ce trist ce sublim ce magnific poem eternitatea în dor
priveşte vezi plouă a atingere perpetuă între cer şi ploaie între un adânc şi un întreg
amestecându-şi paşii lichizi zările cu ochii sfioşi ai unui trup flămând
ce dacă plouă plouă a atingere de şoapte pe trupul gol ca o îmbrăţişare a pământului
devenită atât de firesc şi magnific femeie
Este frumoasă!
este frumoasă îi spun gândului iar el nefiindul meu incolor îmi răstoarnă ochii furios pe simpla-mi constatare nici ea rostită
cum adică ”este frumoasă” doar atât poţi să spui atât atât a putut privirea ta stârvă să înţeleagă că este frumoasă
duhului din cer atât îi marturiseşti când te atinge ești dumnezeu
ah ah ea care este minune boare cântec lumină răsfăţ al dumnezeirii şi al împăraţilor dumnezeirii din străjile lumii să fie astfel umilită
taci uite ce frumos mă inundă soarele stărilor al sunetului vuiet de stele dansând al curcubeului miracol devenit sine taci nu vei şti niciodată cât de sublimă este ea femeia absolut
Am blestemat
am blestemat să nu ai mai mulţi ochi ochiul cu care eu am coborât în tine să îl pui lângă ochiul lunii să desmierzi fruntea ta fruntea mea gândul că nu există un alt gând decât steaua în care ne dormim dorul
am blestemat era blestem să nu ai mai multe mâini decât mâna cu care te-am vârât în mine să o scalzi în roua unui descânt înainte de a desmierda cu mâna mea ieşită din umărul tău visul că nu există alt vis decât sânzienele în care am dormit
am blestemat să îţi amesteci inima cu inima mea sub o singură coastă sub un singur stern să le contopeşti într-o inimă care bate de două ca una
apoi am blestemat către toţi zeii să fii fericită cu un singur ochi cu o singură mână cu un singur gând cu o singură răsuflare toate purtându-ne între două inimi devenite inima noastră Femeie
alerg printre fluturii albi amestecând mătăsurile de păpădie cu buburuzele gândului că eşti mai mult decât înger mai puţin decât cer
senzorii atingerii devin forme de vis întrupate în legendele Olimpului nopţile strălucesc în gând ca o imensitate de irişi îngenunchiaţi lângă piciorul tău desculţ starea de fapt devine stare de beţie neștiind cum să-şi răspundă eşti mai mult decât înger eşti mai puţin decât cer
literele gândului au plămădit un singur cuvânt femeie
Spune-mi ceva despre tine
spune-mi ceva despre tine sau nu nu îmi spune nimic plimbă-te o jumătate de oră pe malul apei şi lasă-mă să îţi desluşesc conturul în liniştea peştilor singuratici
veniţi să îşi ia aer de pe lumina răsfrântă din privirea ta
ce dacă vei trece prin branhiile lor ascuţite direct în mare te vei întoarce sub pleoapele mele să dormi în mine ca un căuş de linişti sub şoapta unei nopţi
din cele 1001 câte știm că au existat
Nu te dezbrăca de nimic, te rog
îţi văd doar vârful picioarelor sunt desculţe atât de desculţe încât pot să le sărut când treci peste gândurile mele aşezate între doi paşi ai tăi
vine primăvara simt după cum calci după aroma pielii atinse de ochii mei şi mă bucur că vei fi din nou ramură de salcie lângă o fântână a inimii
nu te dezbrăca de nimic te rog rămâi în carnea în oasele în tremurul tău atât de imperceptibil eu îţi văd doar vârful piciorului desculț
Trup de femeie
se arată ca şi cum ar fi mai mult decât imagine mai puţin decât gând femeie
trup care ucide trecătorii cu tocul pantofului zâmbind apucăturii de a împrăştia sânge pe caldarâm
fantasmă a furtunii ce se naşte pe sine din durerea umplerii de aer subjugând un suflet blând
formă a firii care nu are deznodământ spirit critic minciună a liniştii fierbere care devine fulger în vertebra unui suflet năuc
ea trece
cu nepăsare aruncându-şi părul în vibraţia fluturelui
sfârtecând omenirea
Vidma
nu am sânge cât gura ta ar putea să bea ce este în mine e doar părerea că îţi seamăn aşezat cap lângă cap linişte lângă linişte gând lângă ceva ce ar părea gând
nu am carne câtă tu ai vrea să mănânci ce se afla pe striaţia oaselor sunt doar rătăciri ale moluştelor albastre cu care se plouă pe hornul unei biserici
nici vise nu am în câte tu ai putea să încapi ce se răvăşeşte noaptea pe marginea retinei sunt doar fântâni de ceruri albastre cu care uneori mă sinucid
doar ochii ochii văd şi sărută fără să întrebe de discernământ
Proces de intenție
în noaptea aceea el a încurcat tandra ocrotire cu nevoia de a mă lovi mi-a aruncat cuvintele în obraz pălmuindu-mă cu ochii chiar şi când mă dezvelea
nu a fost vina mea
el s-a simţit bine ucigându-mi sufletul aruncând resturile câinelui pe care îl aveam în comun fără să vadă că eram gata să mă afund în lacrimi
nu a înţeles de ce mă târăsc când vorbele lui îmi împingeau cu putere grumazul căci l-am văzut uimit
în noaptea aceea m-a umilit m-a batjocorit şi-a înfipt unghiile în trupul meu plăpând fără să îi pese că eram în grădină că ne priveau trecătorii iar fetele mari numărau pietrele din cuvinte
a vrut să mă umilească m-a umilit visele mi le-a răsucit în pumni m-a facut de nefire m-a scuipat m-a strivit a uitat să mă iubească
credeţi că ar trebui să spun ceva şi despre mine
Vreau să fiu lup...
vreau să fiu lup lup sălbatic lup liber lup în sine ştiut ca fiind lup
tu cea care nu ai nume din spirit ivită din amintire nu vrei să fii femeia lup în imaginea spaţiului desluşit ca nefiind om?
Ce de iarnă, doamne!
ce de iarnă se află în mine doamne sunt plin de iarnă precum o metropolă japoneză încărcată de sufletele angrenate în procesul fotosintezei îmi tremură mirosurile Crimeei ca o spaimă de viezure polar speriate ele încrâncenările că într-o zi nu va mai fi cer la streaşina ochilor că într-o noapte vecinii nu îmi vor mai bate cu clopoței în uși că într-un apus nu îmi va mai desena pe sticla ferestrei o femeie poveşti alambicate ce curat e aşternutul tău iarnă parcă s-a inventat tăcerea în alb şi acum doarme în liniştea ei fără de sfârşit noaptea e albă pâinea e albă tăcerea este albă până şi pădurea e albă urşii sunt albi din cer plouă alb iarna albă strecurată în fântâna oaselor
mă minunez de câtă iarnă doarme în mine așternuturile-i negre
Dor... de inimă
piatra macinată de sărutul apei iat-o este nisip de alintat piciorul pulbere de clepsidră în ochii așteptării
ascult prea multă liniște atinge osul frunții și ce dacă îi simt simfonia mângâierea echilibrul răsfirat în gândul din palmă
ce spui nu nu încă nu sar în dedesubtul păsărilor fără cuib nu încă departe gândul meu plutește își lasă pletele în vânt inima ca o alergare în istoria pietrei of…
de ce dumnezeule de ce
Femeia din vis
circumscrierea sinelui în pătratul imperfect al gândurilor o turlă de biserică răsturnată în camera cu oglinzi
materia şi antimateria sunt forme de vorbire gândul este un strigăt ce amestecă porumbeii între ei desenând pe ceruri forme negre danteluri albe după cum se trezesc zeii
adaosul de sine pe treptele imaginaţiei naşte întrebări perfide lacome închipuiri unde regină o singură regină este ea
femeia din vis
Ea tot, ea absolut, ea univers
ea nu va mai fi de mâine femeie tot ce s-a scris despre ea va rămâne istorie pașii care au însoțit-o în umbra tocului vor rămâne goi de așteptare
poate se va răzvrăti tăcerea asupra gândului că ea nu mai există și ’or să vie cîinii să muște din fiarele lunii furioși eu nu am de unde să știu dar ea ea care este azi nu va mai fi de mâine femeie
icoana din suflet cerul din ochi steaua din pupila atingerii floarea ca miros o vor contopi pe ea demiurgii o vor săruta pe picioare iar ea tot ea mereu și mereu ea femeia care este azi va deveni univers
Ai fost tu, femeie
înainte de a putea privi tu mi-ai fost lumină
înainte de a putea gândi tu mi-ai fost gând
înainte de a putea fi tu ai existat în mine
înainte de a şti să iubesc tu ai fost însăşi iubirea
căci înainte de toate înainte de prima idee ai fost tu
femeie
Furtună de doi
muntele alb a întâlnit marea în apus de seară fără ca el să îi fi spus uite este liniştea mea ia-o
a fost o linişte absolută nisipul s-a aşezat lângă buzele ei sărate și au tresărit
furioasă pe tăcerea lui indistructibilă volbură incandescentă într-un albastru inundat s-a întors împotrivă-i i-a izbit picioarele muşcând ca şi furnicile vântul bucăţi din stânca devenită carne amândoi dar amândoi invocă cerul cu o năvalnică disperare când refluxul le mimează despărţirea
Ea s-a născut...
ea s-a născut din coasta mea ca şi cum eu aş fi părintele ei în timp ce ea îşi caută insistent locul naşterii devenit tot mai difuz
vezi de aceea femeia întreabă cu degetele împreunate către cer întreabă “care doamne este cel hărăzit mie?” temătoare firavă în gând de a nu-şi greşi lăcaşul
ea femeia s-a născut din coasta mea pentru a fi amestecul de sine în doi
Franjuri
era lumină pe vremea când mâinile mele se umpluseră de mâinile tale cum oceanul se umple de râuri lăsând florile să îl miroasă din marginea trupului până în adânc
eu eram floare pe atunci curcubeu al sângelui transformat în stamină atingând fluturii
şi ceaţă de cerbi eram căutând castelul ciutei adormite în ochiul unei liane cu porumbei fără să îmi pese că am să lupt până la epuizare eu cu lăuntrul să te câştig
eram atât de bezmetic că am vrut să scot soarele din mine pentru a-ţi face ţie încălţări să rup secundele din peretele ochiului să fii tu aer să desprind fecundul stelelor din mişcare pentru a fi tu imensitate
a fost de-ajuns să tremure o păpădie că ai plecat
Înainte de a fi...
înainte de a fi a fost iubirea între ea şi el numite mama tata mai banal doi îndrăgostiţi
nu cred că au ştiut cum ştie logica despre sine că în firescul derulării sărutul lor sunt eu nici nu cred că au avut timp să gândească
s-au amestecat lacrimile unei ea cu atingerea unui el numite simbolic femeie bărbat în rendez-vous-urile unor şoapte visate la margine de cer fără să înţeleagă nimeni cum amestecurile lor au devenit eu cum străfulgerările unor ei au devenit tu
vezi de la apariţia lumii oamenii se adună doi câte doi mereu doi în marginea unui câmp încercând să desluşească misterul fluidului ce curge între ochii noştri
nu l-au aflat caută
Povestea ca lumină
povestea pe care o spun nici măcar nu s-a născut pur şi simplu a fost s-a trăit aşa cum se trăieşte lumina venită de nicăieri dusă peste tot mereu încăpătoare fără să îşi strige venitul fără să îşi anunţe plecarea pur şi simplu a fost
la fel a apărut şi ea lumina în formă de femeie pe o plajă de ocean într-o seară de basm cu florile dantelei ridicate mai sus de genunchi să îşi lase gleznele pulpa fină să sărute fără oprelişti marea
era frumoasă i-o spuneam în gând cu flăcări de vulcan rostogolite în mine peste apele atât de mult timp stătute în nemişcare pe alveolele unei inimi despre care nici nu ştiam că există
da era frumoasă îi şopteam că e frumoasă reinventam frumosul sub pupilele mele ca şi cămaşa de in subţire care îi acoperea sânii dezmierdându-i în formă de poem poemul devenea ea eu care îi furam câte un vers să îmi fie alean de ea de noi de visuri simfonie
noi eram versuri visuri în vers pentru că poezia a apărut mai târziu mult mai târziu pe când oamenii se umpluseră de versuri care voiau să fugă în lume fiecare pe filigramul unei alte tresăriri prea multe versuri pe un singur gând trupul ei minunat devenise deodată cântec versul l-am trăit în forma stelară a galaxiilor
într-o zi plaja oceanului am găsit-o pustie lipsită de sens fără versuri fără poeme fără triluri fluturi flori de păpădie care să îmi descânte de iubire nu mai era nimeni nu mai era lumină în zorii acelei zile Edenul s-a lăsat înghiţit de mare ca mine în propriul netimp
Ea
atât de mult am coborât în sufletul ei că am început să respir ca şi cum ar fi respirat ea din sine bucăţi de cer ea cer eu o gura enormă care îl soarbe
Te-ai născut...
te-ai născut spre a fi absolut fără să ştii că erai în genom plămădită chiar înainte de a se fi făcut lumină
tu femeie tu ai fost tot sublimul fiorului plămădit de dumnezeire şi numit mister fără ca stelele să se răzvrătească de parfum
până şi fluturii s-au inventat să atingă inima cu filigramele tale iar izvorul... oh! izvorul e întruparea în firesc a inimii tale aşezată pe buze tremurânde de om
Ai râs
nu am știut să număr altfel decât pe litere ca și cum m-aș fi născut eu din cifre care despart fiecare cotitură a sufletului în vagi urme de lucru
uneori te întrebam pe tine dacă există ceva în mâna mea în piciorul meu în formele umbrei care doarme în urma mea
ai tăcut
te-am rugat apoi să îmi spui dacă se alege vreo literă din câinii care latră înapoia mea
ai râs
și azi râzi
La steaua ce a trecut
am întins spre tine un gând ţi-ai adus aminte că tatăl tău a fost în război şi l-ai lovit am aşezat un covor în poala pădurii i-ai tăiat crengile care puteau să fie leagăn am inventat o moară de cuvinte ai prăvălit un bolovan uriaş către uşa de la intrare te-am chemat să îmi calci pragul casei ţi-ai luat armele alături să le ai la îndemână ţi-am arătat o stea care pleacă să cutreiere cerul
dar ce ai de ce plângi
Lasă-mi tăcerile
lasă-mi tăcerile te rog sunt pietrele mele cu care mă învelesc după ultima zi de aducere aminte
nu te lega de ele te rog sunt legendele nescrise ale oului ieşit din cuvânt
lasă-mi tăcerile te rog sunt gândurile mele netrăite să le am de umbră în stobor
Am dat drumul la câini…
am dat drumul la câini în mijlocul soarelui eu cel singur al tău fără să mai clatin perdeaua destinului cu mici alinturi de căpătâi
priveai de peste deal cum aleargă câinii pe curbura unui drum înfundat fără să cauți mătănii în cuvinte tu cea singură a mea (liniște în spaima nemișcării de trestii)
nu îmi amintesc de au fost și corbi ar fi trebuit să doarmă în aer fără să mai știu dar am dat drumul la câini să muște din ochii mei atârnați de coaja unui stejar bătrân pe cănd încă mai priveai la apusul celei din urmă lumini
e trist
Am ochii rupți…
am ochii rupți rupte am pleoapele din grija de a vedea umbra unui picior desculț așezat pe spirala fântânii vor spune unii că este durere poartă a cuvântului sfârtecat în deșert de trecerea săgeții prin retina inimii când mor guguștiucii în văzduh vor spune că este noapte fiindcă nu am ce vedea răsărit sub faldul de nori care și ei mor
poate
în roba descusută a nopții
Atingeri pe furiș
mă rog să taci pentru că vrei să taci în forma adâncă a frunzei plecată la rădăcina copacului să îi sărute lui cumpănă a fluturilor amintirea nașterii
mă rog să ai inima plutitoare deasupra cuvintelor pentru că îți place ție să fii ochi gânditor în boarea lacului care moare sorbit de pești ai lunii
te implor așa fac eu când nu dorm în mine te implor să închizi ușile toate pentru că așa alergi tu călăreţii luminii din vârșa educată să tacă
numai să nu atingi nume iarba care a răsărit fără voie în firida ochilor să nu o atingi cu strigătul lupilor încarnați în zăpadă
Ce ar fi ea de nu ar fi trup
ea nu are trup este în firea stelelor să plutească în mijlocul unui corp
trupul imens nemăsurat ireversibil numit univers este plin de dinţii arătători ai stelelor care muşcă din el nici tăcerea lor nu e mai blândă incandescența ghirlandelor de flăcări orbesc ochii călătorului prin nori nu ai ce face îi spun zeului care mi s-a ascuns în spatele grădinii nu ai ce face într-un univers atât de fierbinte trebuie să iubeşti
ea nu are trup îmi spun mie că nu are carne înveliş de piele os dar întrebări asemeni zeului mort de lumină în grădina ochiului meu există
ce ar fi ea de nu ar fi trup?
De nu te-aș ști
ce ai fi tu de nu te-aş şti
de nu te-aş cunoaşte ce ai fi
de nu m-aş înfiora ce ai fi
trecere doar trecere nici atât nu s-ar spune de nu ar fi ochii mei să te păstreze vie
De unde nu ai fost
te-am prins de mână şi ți-am spus stai nu pleca nu acum nu înainte de a ști ceea ce nici eu nu știu dacă poți să pleci de unde nu ai fost niciodată
ochii mi se despart de buzele frunză când te întreb poți tu să pleci ca și cum te-ai întoarce de undeva de unde nu ai fost
am cearcăne pe timpane am râuri care îți strigă furios poți tu să pleci atât spune poți să pleci de unde nu ai fost niciodată
Dor
ea nu se sfia să spună mi-e somn de ochiul tău știind ea știa că nu poate să doarmă în dedesubtul retinei mele
mi-e sete de sângele tău deși știa ea știa că fără sânge nu am să mă mișc de lângă ea
mi-e răcoare de căldura ta îmi spunea ea din lăuntrul oaselor mele
chiar dacă nu îmi putea smulge tot fulgerul dintr-o dată ea femeia singurei lumini pe care o știu nu se sfia să spună apoi să mă rupă în bucăți de carne din care să se înfrupte
azi femeia mea a mea a mea nu mai doarme niciunde
Ea care sunt eu
eu am întins piciorul şi am zis vezi este mai aproape de mine decât ideea de tine
am întins degetul brațului și am zis vezi chiar și sângele din el este mai aproape decât imaginea ta
am întins pleoapa din aer și am zis vezi chiar și aerul este mai lângă decât starea de tine
chiar și respirația ți-o ia înainte vezi chiar și ghimpele care îl am în picior a pătruns mai în carne decât atingerea ochiului tău
a râs desfă-ți trupul dacă ai curaj și spune
a râs tu nu eşti altceva decât eu
Ea este singura
ea era una singura desăvîrșita întrupare a luminii în sublim
nu trebuia să se spună nimic absolut nimic se știa la nivel de cer de univers că dumnezeu a greșit când i-a dat drumul în aer
s-a acceptat în sfatul stelelor să fie mai mult decât stea pe ghirlanda unui curcubeu
în fine nu mai este nimic de făcut ea este una singura desăvârșita recunoștere a iubirii
Iartă-mă, de nu ai să poți!
aleargă dinspre mine dincolo de privire și șterge umbrele zidurilor care s-au pătat cu urmele fierbinți ale buzelor noastre dar să nu te dezlipești de retină căci nu ai să poți
fugi din interiorul meu până hăt în creasta grădinilor suspendate tu cea care vrei să fugi dar să nu te rupi de atingerea mea căci nu ai să poți
depărtează-te în grabă de fierberea brațelor încă întinse deasupra cerului și nu privi în urmă acolo ești doar tu
Indescifrabil de simplu
nu știu cine ești soare cristal sfinx al luminii rătăcit în cununile abstracte safir al incandescenței universale sau tu simplu tu uimire a atingerii că ești atât de vie
nu îmi închipui că știu (în sinea mea neștiința este iertare) dacă zăpezile care îți curg pe sâni sunt mai mult mai puțin decât poem al unui sisif nebun iar tu aievea și nedefinit aievea tu ești întruparea unui absolut suprem
nici nu știu
Albumul selectat nu contine nici o poza.
Comentarii album • 0
Acest album nu are incă nici un comentariu.
Trimite mesaj
Către: eunescu09
Mesaj:
eunescu09
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.
Acest album nu are incă nici un comentariu.